Vidunderlige Vietnam ved rejsens ende

Et par ord om Covid19 i et forsinket rejseindlæg Det er vist ikke gået nogens næse fri, at vores rejse blev afbrudt pga Coronaviruspandemien. Vi skulle først være kommet hjem den 24. marts, men Covid 19s luren om alle hjørner, og Udenrigsministeriets opfordring til alle danskere om at komme hjem, kom os i forkøbet. Så vi er godt hjemme, alle er ved godt mod og helbred. Og nu er der allerede gået en måned på dansk jord. Rejseafbrydelse Det var…

Så synger Thailand på sidste vers i denne omgang. De sidste 11 dage har vi tilbragt i den nordligste del af Thailand med hubs i henholdsvis Chiang Rai og for nærværende, Chiang Mai, Thailands næststørste by. De sidste uger har budt på bjerg-venstrekørsel i lejet bil, køresyge, ørlende unger, skrammer, buler og slag, men heldigvis også masser af gode oplevelser, højt humør og spas. Chiang Rai og den gyldne trekant Wat Rong Khun Vi startede i Chiang Rai, hvor vi…

Så kom der endelig hul igennem til rejsebloggen. Det er idag allerede 14 dage siden, vi satte os på flyveren i Billund, og vi har så at sige brugt de første 14 dage fuldstændig på langs. Med havet som eneste, konstante kulisse, og med masser af sand mellem tæerne. Og i sengen. Det har været en ret god investering i forhold til at komme heeelt ned i gear. For det er i den grad lykkes. Ugedagene flyder allerede ud i…

Det er længe siden, der er sket noget som helst herinde. Ikke fordi, der teknisk set ikke sker noget i mit og familiens liv, men jeg bliver ikke inspireret til at skrive, med mindre jeg har noget (læs: rejser) på hjerte. Og nu nærmer den næste rejse sig med hastige skridt. Denne rejse får en lidt anden karakter end den sidste, fordi jeg siger farvel og tak til min arbejdsplads igennem snart 15 år, Institut for Datalogi, og velkommen til…

Igår var jeg så heldig, at jeg havde fået lov til at være med til Eventyrsport og Yaneedas aftenarrangement, som var rejseforedrag om Vietnam. Hasse, som har stiftet rejsebureauet Yaneeda.com, åbnede aftenen med en sikker indflyvning til Vietnam, herunder kulturen, naturen, maden og befolkningen i Vietnam. Herefter førte han med sikker hånd de omkring 50 fremmødte med på en billedlig rejse med tog og fly fra nord til syd gennem Hanoi, Sapa, Halong Bay, Hoi An og slutteligt i Ho…

Det er allerede mere end 3 måneder siden, vi igen satte fod i Danmark, og det har været noget af en omvæltning at skulle tilbage i den gamle trædemølle. Hverdagen er i fuldt sving, alle mand er i hhv. skole, børnehave og på job, og jeg kan slet ikke forstå, at vi allerede skriver medio august. Hvor bliver tiden dog af? Desuden har vi udvidet familien med to padder på størrelse med en velvoksen 5-krone hver især: byd velkommen til…

På vej i toget igen igenSå er vi atter tilbage i Vietnam, og igen på skinner i toget på vej fra Ninh Binh til Dong Hoi. En *mindre* tur på 8 timer – i dagslys! Vi havde egentlig foretrukket et nattog til Ninh Binh til Da Nang, som bliver vores endedestination i Vietnam – og inden vi vender snuden hjem til Danmark via Phnom Penh meget snart. Desværre var de udsolgt nogle dage frem, så vi napper i stedet et…

Her kommer det sidste indlæg fra Thailand, da vi imorgen rykker videre østover til et forhåbentligt glædeligt gensyn Hanoi og derfra til Sa Pa i den nordlige region i Vietnam, som vi ikke fik set tilbage i januar og februar. Vi er pt tilbage i skønne Chiang Mai, som er blevet en af Thailand favoritterne. Grunden til, at vi landede her, var, at det for det første var billigere at flyve hertil end til Bangkok fra Surat Thani, og for…

Der har (igen!) været stille på bloggen længe, men nu er det tid. Det nytter jo heller ikke at skrive nyt, hvis der intet er sket. Nuvel, om ikke andet har vi fået en hel del kilometer på bagen siden sidst, og denne gang er der tilsat lidt drama efter et strandbesøg, som resulterede i ambulancekørsel på eller fredelige Koh Lanta i syd Thailand. Det kan  læse om i sidste afsnit. Chiang Mai – slagsmål, elefanter og madlavning Efter Koh…

Langt om længe nyt fra østfronten. Jeg var gået i frø på koh Phangan! For de sarte sjæle anbefaler jeg KRAFTIGT mod at læse næstsidste afsnit i denne post. Nu er I advaret!   Den sidste uge i det nordlige Vietnam Inden ankomst til Bangkok havde vi en hektisk uge i den nordlige del af Vietnam, hvor vi på en uge nåede fra Hoi An, Da Nang og Hue til Hanoi og Cat Ba Island. Temperaturerne fald markant, da vi…